close












最原本的照片,不修圖,不調任何亮度對比與色階
因為在調的時候,怎麼調都不滿意,
才發現,這,就是我覺得最好的樣子。

今天上傳時,正想著相本的名字,
既然在屋頂上拍,就叫「up the roof」吧
由於英文底子不佳,上網Google一下,看有無此句子
後來看到了這首歌:Up on the roof-James Taylor(詹姆士泰勒)
歌詞說的全是我昨天照相時的心聲
我為什麼走上屋頂,答案全都在屋頂上

當我抬頭望時
周圍只剩下遼闊的天空
好開心,也好安詳,一切如此平易近人

走上屋頂吧
原來天堂就在你上面而已。

James Taylor In Concert - Up On The Roof(來自Youtube)



When this old world starts getting me down
And people are just too much for me to face
I climb way up to the top of the stairs
And all my cares just drift right into space
On the roof, it's peaceful as can be
And there the world below can't bother me
Let me tell you now

When I come home feelin' tired and beat
I go up where the air is fresh and sweet (up on the roof)
I get away from the hustling crowd
And all that rat-race noise down in the street (up on the roof)
On the roof, the only place I know
Where you just have to wish to make it so
Let's go up on the roof (up on the roof)

At night the stars put on a show for free
And, darling, you can share it all with me

I keep a-tellin' you

Right smack dab in the middle of town
I've found a paradise that's trouble proof (up on the roof)
And if this world starts getting you down
There's room enough for two
Up on the roof (up on the roof)
Up on the roo-oo-oof (up on the roof)

Oh, come on, baby (up on the roof)
Oh, come on, honey (up on the roof)
FADE

Everything is all right (up on the roof)
-------------------------------------------------------------
[ 中文歌詞 ]

當這個老舊的世界開始讓我沉淪
有太多人需要我去面對
我爬到頂樓去
但是我只在乎如何漂流到銀河去
在屋頂上 就是這麼的安詳
下面的世界沒有辦法打攪我
讓我現在告訴你

當我疲累的回到家的時候
我去空氣清新的地方 (當我在屋頂上)
走出擁擠的人群
還有下邊像像老鼠般吵雜的街道 (當我在屋頂上)
我只知道在屋頂上
一個讓你許願的地方
來一起到屋頂上吧

整夜有免費的星星可以觀看
還有 達令 你可以跟我一起分享

我一直跟你說

輕拍那座小鎮
我在屋頂上找到天堂
如果這個世界開始沉淪
但是這邊至少還容納的下我們倆
(當我在屋頂上)

來吧 寶貝(當我在屋頂上)
來吧 哈尼 (當我在屋頂上)

沒事的 (當我在屋頂上)



===============================================
其他補充:
原唱為 Drifters (1962/Atlantic)
當時得到 Billboard流行榜第5位
1971年此曲的創作人 Carole King重唱
收錄於Tapestry (1971/Ode) 專輯中

James Taylor的版本得到流行榜第28位
收錄於 Flag (1979/Columbia) 專輯中

中英歌詞來自:魔鏡歌詞網
arrow
arrow
    全站熱搜

    sophronia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()